تراش شیشه سکوریت

تراش شیشه
تراش شیشه
فوریه 13, 2023
سند بلاست شیشه
سند بلاست شیشه
فوریه 13, 2023

تراش شیشه سکوریت

ساختار شیشه های سکوریت نسبت به شیشه های معمولی سخت تر و مقاوم تر می‌باشد و بدین دلیل از روش های تراش دهی شیشه های معمولی نمی‌توان برای تراشکاری شیشه های سکوریت استفاده کرد؛ برای تراشکاری شیشه های سکوریت لازم است از دستگاه و تجهیزات ویژه آن استفاده گردد. شیشه های سکوریت برای استفاده باید دور آن ها تراشکاری شده باشد و تیز نباشد.

برای این امر از دستگاه های تراش مخصوص شیشه های سکوریت استفاده می‌شود. علاوه بر تراشکاری لبه های شیشه سکوریت، بر روی سطح شیشه سکوریت به منظور ایجاد طرح های تزیینی یا حکاکی لوگو های تبلیغاتی، از تراشکاری شیشه سکوریت با دستگاه استفاده می‌شود که لازم است این کار توسط افراد متخصص و ماهر در زمینه تراشکاری شیشه های سکوریت صورت گیرد؛ چرا که این شیشه ها دارای ضخامت و مقاومت بالایی هستند و تراشکاری آن ها نیاز به دقت و مهارت دارد.

کاربرد شیشه های سکوریت

از شیشه های سکوریت که دارای استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به دیگر شیشه ها هستند، در مکان هایی که نیاز به ایمنی بالاتری دارند استفاده می‌شود. بر روی شیشه های سکوریت می‌توان تزیینات یا طرح هایی را تراش داد که باعث افزایش زیبایی ظاهر آن ها می‌گردد.

از واجب ترین مراحل برای تولید شیشه های سکوریت، برشکاری و تراشکاری آن ها می‌باشد که لازم است قبل از اتمام فرآیند تولید صورت گیرند.

چرا که پس از اتمام فرآیند تولید شیشه های سکوریت و سکوریت شدن آن ها، ضخامت شیشه افزایش یافته و مقاومت آن بالا می‌رود که در نتیجه باعث می‌شود امکان برشکاری و تراشکاری این شیشه ها وجود نداشته باشد. برای تراشکاری شیشه های سکوریت لازم است از دستگاه های مخصوص تراشکاری شیشه های سکوریت استفاده شود که تفاوت آن ها با دستگاه های تراشکاری شیشه های معمولی، در پیشرفته بودن دستگاه و استفاده از شیشه بر هایی با درجه سختی بالاتر می‌باشد.

دستگاه تراش شیشه سکوریت

دستگاهی که برای تراش شیشه سکوریت استفاده می‌شود، دستگاهی است که منجر به تراش لبه های شیشه به صورت غیر برنده و منظم می‌شود و می‌توان گفت در صنعت تولید شیشه های سکوریت، نقش بسیار مهمی ایفا می‌نماید. علاوه بر تراش لبه های شیشه های سکوریت با دستگاه تراش شیشه، می‌توان طرح های خاصی، مانند: طرح های تزیینی، تبلیغاتی و … را بر روی شیشه تراش داد. لازمه تراشکاری با دستگاه تراش شیشه سکوریت، داشتن مهارت کافی فرد برش دهنده و ایجاد زمینه های لازم بر روی شیشه به منظور تراشکاری آن می‌باشد.