برش لیزری ورق مس

برش لیزری ورق سیاه و روغنی 0/1 تا 60 میلیمتر
برش لیزری ورق سیاه و روغنی 0/1 تا 60 میلیمتر
می 14, 2023
برش واترجت انواع ورق استیل
برش واترجت انواع ورق استیل
می 14, 2023

برش لیزری ورق مس

دو نوع اصلی از فرآیندهای برش لیزری در هنگام کار با ورق های مسی وجود دارد: لیزرهای CO2 و لیزرهای فیبر. لیزرهای CO2 از مخلوط‌های گازی (معمولاً دی اکسید کربن) برای تولید پرتو شدیدی استفاده می‌کنند که می‌تواند فلز تا ضخامت 1/4 اینچ را با سرعت تا 500 اینچ در دقیقه (IPM) برش دهد. لیزرهای فیبر از پرتوهای بسیار متمرکزی استفاده می‌کنند که با پالس‌های الکتریکی به جای مخلوط‌های گازی تغذیه می‌شوند و کارآمدتر از لیزرهای CO2 هستند، اما معمولاً سرعت پردازش کمتری دارند (تا 200 IPM).هر دو نوع دقت و تکرارپذیری عالی را ارائه می‌دهند، اما به دلیل منابع انرژی متفاوت، هزینه‌های عملیاتی متفاوتی دارند، بنابراین مهم است که بر اساس نیاز و بودجه خود، نوع مناسب را انتخاب کنید. برش لیزری ورق مس و فولاد ضد زنگ سابقه طولانی دارد و یکی از کاربردهای اصلی لیزرهای CO2 بوده است. با این حال، لیزرهای CO2 به طور سنتی راه حل خوبی برای برش مواد با انعکاس زیاد ارائه نمی دهند. لیزرهای فیبر طول موج انتشار حدود 1.07 میکرومتر دارند، در مقایسه با 10.6 میکرومتر برای جایگزین‌های سنتیCO2. نه تنها نور لیزر 1.07 میکرومتری کمتر منعکس می‌شود و بنابراین راحت‌تر جذب می‌شود، بلکه طول موج کوتاه‌تر را می‌توان در نقطه‌ای که در حدود 1 است متمرکز کرد.

برش لیزری ورق مس

برش لیزری ورق مس

مزایای برش لیزری ورق مس

مهمترین مزیت استفاده از برش لیزری برای ورق مس دقت و تکرارپذیری آن است. برش لیزری امکان برش های دقیق را با تغییرات بسیار کم بین هر قسمت فراهم می کند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که تمام قطعات تولید شده از یک ورق مسی یکسان خواهند بود. علاوه بر این، از آنجایی که هیچ تماس فیزیکی بین مواد و ابزارآلات ماشین برقرار نمی شود، خطر آسیب دیدن یا تغییر شکل قطعات در طول تولید وجود ندارد. در نهایت، لیزرها می توانند اشکال پیچیده را به راحتی برش دهند، بنابراین قطعات پیچیده را می توان در چند دقیقه با حداقل زمان راه اندازی تولید کرد.

معایب برش لیزری ورق مس

عیب اصلی استفاده از برش لیزری برای ورق مس هزینه است. لیزرها برای تولید گرمای لازم برای برش فلزی مانند ورق مس به منابع الکتریکی پرقدرت نیاز دارند که می تواند کارکرد آنها را گران کند. برش لیزری هنگام استفاده بر روی ورق فلزی مانند مس، مقدار قابل توجهی گرما ایجاد می کند. این گرما باید به درستی دفع شود، در غیر این صورت می‌تواند به نواحی اطراف آسیب برساند و در هنگام کار با دستگاه برش لیزری در اطراف مواد قابل اشتعال یا گرد و غبار قابل احتراق، احتیاط لازم را باید به کار برد.