دستگاه برش سی ان سی CNC

برش لیزری
برش لیزری
سپتامبر 24, 2019
برش لیزری با دقت بالا و بدون پلیسه آهن
برش لیزری با دقت بالا و بدون پلیسه آهن
سپتامبر 24, 2019

دستگاه برش سی ان سی CNC

دستگاه برش سی ان سی CNC یک ابزار نمونه سازی و تولید است که عمدتاً توسط مهندسان، طراحان و هنرمندان برای برش و حکاکی کردن مواد مسطح استفاده می شود که این دستگاه برش سی ان سی CNC از یک پرتو لیزر نازک و متمرکز برای سوراخ کردن و برش مواد برای برش الگوها و هندسه های مشخص شده توسط طراحان استفاده می کنند که به جز برش، دستگاه برش سی ان سی CNC می‌تواند با گرم کردن سطح قطعه کار، طرح‌ها را بر روی قطعات کار حکاکی کند که بنابراین لایه بالایی ماده را می‌ سوزاند تا ظاهر آن را در جایی که عملیات شطرنجی انجام شده تغییر دهد. در واقع دستگاه برش سی ان سی CNC ابزارهای مفیدی هستند که به نمونه سازی و ساخت می رسد و در ماشین آلات در مقیاس صنعتی برای برش قطعات بزرگ استفاده می‌شوند که شرکت‌ های سخت‌افزاری از آنها برای ایجاد نمونه‌های اولیه ارزان و سریع استفاده می‌کنند و دستگاه برش سی ان سی CNC ابزاری است که توسط سازندگان و هنرمندان به عنوان ابزار ساخت DIY برای آوردن طرح‌های دیجیتالی خود استفاده می‌شوند.

دستگاه برش سی ان سی CNC

دستگاه برش سی ان سی CNC

عملکرد دستگاه برش سی ان سی CNC

برش لیزری با نوعی دستگاه برش سی ان سی CNC است و به این معنی که از طریق رایانه کنترل می شود که یک طراح می تواند چیزی را در نوعی نرم افزار طراحی کند و سپس آن را به دستگاه لیزر برش بفرستد تا آن را به طور خودکار و تنها با فشار یک دکمه برش دهد. هنگامی که طرحی به دستگاه برش سی ان سی CNC ارسال می شود، دستگاه از پرتو لیزر برای برش یا حک کردن مواد روی بستر برش استفاده می کند و برش های لیزری ابزار بسیار خوبی هستند زیرا می توان از دستگاه برش سی ان سی CNC برای ساخت سبک های مختلف طراحی استفاده کرد و برای هر چیزی از نمونه های اولیه گرفته تا آثار هنری شطرنجی استفاده می شود. دستگاه برش سی ان سی CNC معمولی گاهی برای برش موادی مانند چوب، برخی پلاستیک ‌ها و کاغذ و مقوا استفاده می‌شوند و اگرچه دستگاه برش سی ان سی CNC قوی ‌تری وجود دارند که می‌توانند فلزات و مواد بسیار ضخیم تر را برش دهد.

همچنین برش با دستگاه برش سی ان سی CNC  می تواند بسیار سریع باشد و می تواند قطعات طراحی شده را تنها در چند دقیقه از بین ببرد و مانند پرینترهای سه بعدی، برش های لیزری ماشین های نمونه سازی سریع هستند و به طراحان اجازه می دهند تا قبل از تولید محصولات در مقیاس بزرگتر، به سرعت و ارزان روی طرح های خود تکرار کند که در واقع یکی از فناوری‌های ماشین‌کاری که امروزه به ماشین کاران کمک می‌کند تا این الزامات را برآورده کنند، دستگاه برش سی ان سی CNC است. دستگاه برش سی ان سی CNC قطعه ای از تجهیزات کنترل کامپیوتری است که از یک پرتو لیزر متمرکز و پرقدرت برای علامت گذاری، برش یا حکاکی یک ماده برای ایجاد اشکال سفارشی استفاده می کند و طراحی و عملکرد منحصر به فرد آن، دستگاه برش سی ان سی CNC را بسیار دقیق، به خصوص هنگام برش اشکال پیچیده و سوراخ های کوچک می کند.

دستگاه برش سی ان سی CNCدستگاه برش سی ان سی CNC

ویژگی های دستگاه برش سی ان سی CNC

با این حال، دستگاه برش سی ان سی CNC از نظر طراحی و روش برش کمی با دستگاه های CNC معمولی متفاوت است که این دستگاه یک فرآیند غیر تماسی و مبتنی بر حرارت است و برش لیزری CNC دارای یک سر لیزری حاوی یک لنز متمرکز لیزری و یک نازل است. از طریق نازل، این مجموعه سر و لنز یک پرتو لیزر را متمرکز می کند و ستونی از نور بسیار با شدت بالا روی قطعه کار، قطعه کار را ذوب و برش می دهد تا شکل مورد نظر را ایجاد کند. لیزرهای CNC  در  دستگاه برش سی ان سی CNC از گاز فشرده برای خنک کردن لنز فوکوس و بیرون راندن فلز تبخیر شده از قطعه کار استفاده می کنند. البته هنگامی که یک پرتو لیزر پرقدرت را در نقطه‌ای روی سطح فلزی متمرکز می‌کنید، چگالی گرما در آن نقطه بالا می‌رود و در نتیجه گرم شدن سریع و تبخیر جزئی (یا کامل) آن نقطه روی فلز رخ می‌دهد و فناوری دستگاه برش سی ان سی CNC  سپس توالی حرکات این سر لیزر و پرتو لیزر را روی سطح کار کنترل می‌کند تا اشکال و ویژگی‌های دلخواه سفارشی را تشکیل دهد.

انواع دستگاه برش سی ان سی CNC

چند نوع مختلف دستگاه برش سی ان سی CNC وجود دارد، اما همه آن ها اساساً از فرآیند یکسان استفاده از لیزر برای برش مواد استفاده می کنند. لیزر از یک تشدیدگر لیزری سرچشمه می گیرد که یک پرتو نور شدید را از طریق بازتاب از طریق سیستمی از آینه ها به سر برش می فرستد. در داخل سر برش دستگاه برش سی ان سی CNC، لیزر از طریق یک عدسی متمرکز شده و به یک پرتو بسیار نازک و متمرکز محدود می شود و این پرتو به سمت مواد پرتاب می‌شود و می‌تواند استوک خام را برش داده یا شطرنجی کند و سر برش معمولاً روی چیزی نصب می شود که یک سیستم مکانیکی است که معمولاً توسط تسمه یا زنجیر هدایت می شود و امکان حرکت دقیق سر برش را در یک ناحیه مستطیلی مشخص که به اندازه تخت کار است، می دهد.

بخشی از دستگاه برش سی ان سی CNC به سر لیزر اجازه می دهد تا به جلو و عقب و جلو و عقب بر روی قطعه کار حرکت کند تا بتواند برش های دقیقی را در هر نقطه از تخت انجام دهد. در دستگاه برش سی ان سی CNC برای اینکه لیزر واقعاً برش دهد، نقطه کانونی لنز، جایی که لیزر در بهترین حالت خود قرار دارد، باید روی سطح ماده ای باشد که در حال برش است و قبل از برش ‌های خود نیاز به یک روش فوکوس دارند تا اطمینان حاصل شود که لیزر به خوبی برش می‌دهد. با این همه تفاوت بین انواع مختلف برش لیزری به این بستگی دارد که دستگاه برش سی ان سی CNC چه نوع لیزری دارد و نوع لیزر مشخص می‌کند که چه نوع و ضخامتی از مواد را می‌توان برش داد، زیرا انواع لیزرهای مختلف محدوده قدرت متفاوتی دارد و معمولاً در دستگاه برش سی ان سی CNC از لیزرهای با قدرت بالاتر در مقیاس صنعتی برای برش بخش‌های بزرگ ورق فلز یا پلاستیک استفاده می‌شود، در حالی که لیزرهای با قدرت پایین‌تر برای طیف گسترده‌ای از مواد نازک ‌تر قابل اشتعال مانند کاغذ و کارت، چوب و برخی پلاستیک‌ها استفاده می‌شوند.

مزایای دستگاه برش سی ان سی CNC

یکی از مهمترین مزیت های دستگاه برش سی ان سی CNC این است که طرح‌ها و سوراخ‌های پیچیده ‌تری به کوچکی ۲ میلی‌متر با دقت و دقت بالایی ایجاد می‌کند و همچنین دستگاه برش سی ان سی CNC برش های تمیز تری ایجاد می کند و نیاز به عملیات اضافی پس از پردازش یا تکمیل را از بین می برد. در واقع دستگاه برش سی ان سی CNC  نیاز به چندین ابزار برش یا ابزار سفارشی مانند روترهای CNC  معمولی و ماشین های فرز را برطرف می کند که همچنین ماهیت غیر تماسی فرآیند دستگاه برش سی ان سی CNC خطر آلودگی مواد را کاهش می دهد و آن ها را برای ماشینکاری اجزای مورد استفاده در صنعت پزشکی ایده آل می کند. بدون شک طراحی منحصر به فرد و مزایای دستگاه برش سی ان سی CNC آن ها را در صنعت ساخت و تولید امروز بسیار ارزشمند کرده است اما به این معنی نیست که فرآیند دستگاه برش سی ان سی CNC  پیچیده‌تر از ماشین‌کاری CNC  است.

مصارف و خدمات دستگاه برش سی ان سی CNC

استفاده از دستگاه های برش لیزری برای برش فلزات میتواند در صنایع مختلف کاربرد های فراوانی داشته باشد. ساخت و انواع قطعات طلای تزیینی، استیل، برش لیزری فولاد به جهت مصارف متفاوت میتواند از جمله دیگر قابلیت های دستگاه برش سی ان سی CNC محسوب شود .

ورود دستگاه برش سی ان سی CNC به چرخه برش فلزات توانسته است علاوه بر صرفه جویی زیاد در زمان و هزینه ، در جهت تولید محصول با کیفیت تر نیز ما را یاری دهد.

برش لیزری فلزات تکنولوژی دستگاه برش سی ان سی CNC است که از دستگاه لیزر برای برش فلزات استفاده می کند و در صنایع مختلف قابل استفاده است. دقت برش سی ان سی CNC فلزات نسبت به سایر دستگاه ها بسیار بالا است و به راحتی می توان قطعات بسیار پیچیده را برش زد. همچنین در برش لیزری سی ان سی CNC ، فلزات ضایعات کمتری نسبت به سایر روش های برش ایجاد می شود . از مزایای دیگر دستگاه برش سی ان سی CNC فلزات، عدم نیاز به ساخت قالب برای برش است .

تیم حرفه ای وانا دیزاین که تشکیل شده از طراحان مجرب و تیم کاملا حرفه ای اجرایی با تجربه چندین ساله در زمینه برش سی ان سی , برش لیزری , برش لیزری قطعه با ابعاد میلیمتری , سندبلاست قطعات ورق برش خورده , رنگ الکترو استاتیک انواع ورق، دستگاه CNC برش ورق با اکسیژن ، هیدروژن و هوا گاز، برش لیزری انواع ورق و فلزات، بسته بندی سفارشی و صادراتی محصولات برش سی ان سی، برش لیزری با دستگاه برش سی ان سی، ساخت قطعات خاص برش سی ان سی CNC, تولید فایل برش لیزری، برش لیزری با دقت بالا و بدون پلیسه آهن، دستگاه برش سی ان سی CNC ، برش لیزری آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به فعالان بخش ساختمان ،مهندسان معماری و عمران و … اعلام می دارد.