حفاظ ورق لیزری

برش رول فویل صنعتی
نوامبر 8, 2023
نرده ورق لیزری
نرده ورق لیزری
فوریه 13, 2024

حفاظ ورق لیزری

از گذشته تا امروز حفاظ ها همانطور که از نامشان پیداست، به منظور حفاظت از جان و مال انسان ها به کار گرفته می شدند. حفاظ ها در واقع همان تجهیزات فلزی هستند که با کاربردهای حفاظتی مانند پیشگیری از سرقت و همچنین جهت جلوگیری از سقوط انسان از فضاهایی با حاشیه باز، مانند پنجره ها، مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله حفاظ های پرکاربرد می توان به حفاظ درب و پنجره، حفاظ پارکینگ، حفاظ فروشگاه ها، انبارها و مراکز خرید، نرده های حفاظتی اطراف پلکان و حفاظ اطراف استخر و… اشاره نمود.

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در طول زمان، تولیدکنندگان حفاظ تصمیم گرفتند که با بهره گیری از طرح های جذاب و چشم نواز، حفاظ ها را با ظاهری شکیل تر و زیباتر تولید و عرضه کنند. بنابراین هر روز بر انواع حفاظ ها با طرح های خلاقانه و مدرن افزوده شد. به دلیل اینکه زیباسازی فضای داخلی و خارجی منازل، محل کار و به طور کلی محیط زندگی، در بین عموم مردم امری مطلوب شمرده می شود، استفاده از حفاظ های طرح دار نیز از موارد قابل توجه در طراحی و پیاده سازی دکوراسیون به حساب می آید. این نوع حفاظ ها علاوه بر نقش حفاظتی، در زیباسازی محیط نیز بسیار تأثیرگذارند.

حفاظ ورق لیزری (1)

یکی از انواع حفاظ های طرح دار، حفاظ ورق لیزری می باشد. حفاظ های ورق لیزری با طرح هایی بسیار متنوع و زیبا، که توسط دستگاه برش لیزری ایجاد می شود، جایگاه ویژه ای در میان سایر حفاظ ها پیدا کردند، زیرا علاوه بر ویژگی حفاظتی و امنیتی، از ظاهری منحصر به فرد و جذاب برخوردار هستند، در نتیجه طرفداران بسیاری نیز دارند. طرح های روی حفاظ می تواند از پیش آماده و یا بنا به خواست و سلیقه مشتریان به صورت سفارشی بر روی حفاظ ها ایجاد شود. بنابراین مشتری می تواند با سفارش حفاظ ورق لیزری، حفاظی با طرح دلخواه خود دریافت نماید.

حفاظ ورق لیزری (2)

برش لیزری

برش لیزری (Laser cutting) برشی است که از طریق اشعه لیزر بر روی اجسام انجام می گیرد. این نوع تکنولوژی بیشتر از 60 سال است که در صنعت مورد استفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای فراوانی است. در فرایند برش لیزری روش کار به این ترتیب است که سطح جسم مورد نظر ذوب شده و سپس به نحو دلخواه بریده می شود. در واقع  اشعه لیزر از طریق اعمال حرارت به سطح جسم مورد نظر می تواند باعث ذوب یا تبخیر آن شود و در صورتی که حرارت بیش از اندازه باشد، می تواند از جسم عبور کرده و آن را برش دهد.

این نوع برش به دلیل تمرکز اشعه لیزر بر نقاط خاص توسط دستگاه و بدون دخالت انسان، می تواند طرح هایی بسیار منظم و حرفه ای، بدون تغییر شکل و آسیب به جسم مورد نظر، بر روی سطوح ایجاد نماید. از آنجا که عملیات برش لیزری توسط کامپیوتر مدیریت و پیاده سازی می شود، این روش از کمترین خطا برخوردار است، در نتیجه خروجی آن محصولی باکیفیت خواهد بود.

حفاظ ورق لیزری (2)

فلزات مناسب جهت برش با لیزر

برش لیزری می تواند بر روی انواع مختلف ورق های فلزی طرح های دلخواه را ایجاد نماید.

  • ورق های آهن
  • ورق های فولاد
  • ورق های آلومینیومی
  • ورق های مس
  • ورق های برنجی
  • ورق های تیتانیوم
  • ورق های کروم
  • ورق های نیکل
  • ورق های کبالت

که در این میان ورق های آهنی برای این منظور نسبت به سایر فلزات پرکاربردتر هستند.

حفاظ ورق لیزری (4)

حفاظ ورق لیزری

حفاظ های ورق لیزری همان حفاظ های آهنی هستند که از طریق اشعه لیزر موجود در دستگاه برش لیزری طرح های متنوعی بر روی آنها ایجاد می شود. بدین ترتیب که سطح ورق های فلزی و به ویژه ورق های آهنی توسط دستگاه ذوب شده و به اشکال دلخواه برش داده می شود. بنابراین حفاظ های تولید شده از ورق لیزری بسیار زیباتر و شکیل تر از حفاظ های معمولی خواهند بود و نمای این نوع حفاظ در زیبایی داخلی و بیرونی سازه ها و ساختمان ها چشم نواز و جذاب است.

کاربرد های کلی ورق لیزری

ورق های لیزری در انواع ورق های ساختمانی، ورق های صنعتی، ورق های الکتریکی، ورق های تزئینی و ورق های بسته بندی تولید و عرضه می شوند. به کارگیری آنها در فضای خارجی، داخلی و نمای ساختمان ها منظره های زیبایی ایجاد می کند. از جمله کاربردهای ورق لیزری در ساختمان ها و اماکن مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از ورق لیزری جهت حفاظ درب و پنجره
  • استفاده از ورق لیزری به عنوان حفاظ بالکن ها
  • کاربرد ورق لیزری در سقف های کاذب
  • به کارگیری ورق های لیزری برای دیواره های آلاچیق و به عنوان سایبان
  • استفاده از ورق های لیزری جهت حفاظت از اماکن مختلف
  • استفاده از این ورق ها به منظور پارتیشن بندی فضا
  • کاربرد این ورق ها برای نرده های حفاظتی پلکان
  • به کارگیری ورق های لیزری در ساخت حفاظ حاشیه استخر
  • استفاده از ورق های لیزری در تولید و ساخت قاب عکس

همچنین ورق های لیزری را می توان تنها به جهت زیبایی ظاهری و نمای جذاب آنها، در دکوراسیون منازل و فضاهای دیگر مورد استفاده قرار داد، زیرا در زیباسازی محیط نقش بسزایی دارند.

حفاظ ورق لیزری (7)

کاربردهای حفاظ ورق لیزری

حفاظ های ورق لیزری علاوه بر محافظت از مکان مورد نظر، به لحاظ  دارا بودن طرح های جذاب، دارای نمایی مدرن و چشم نواز هستند که همین ویژگی باعث محبوبیت این نوع حفاظ شده است. به دلیل لزوم برخورداری حفاظ از مقاومت و استحکام بالا، جنس این نوع حفاظ ها عموما” آهنی و فولادی است. طرح روی حفاظ می تواند متناسب با فضای کاربری مورد نظر، انتخاب و پیاده سازی شود. به کارگیری حفاظ های ورق لیزری در معماری مدرن طرفداران بسیاری دارد، زیرا علاوه بر استحکام و امنیت، زیبایی نمای خارجی و داخلی ساختمان ها را نیز تأمین می نماید.

حفاظ ورق لیزری (8)

حفاظ ورق لیزری کاربردهای گوناگونی دارد که به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

  • کاربرد حفاظ ورق لیزری در محافظت از ورودی ساختمان ها، باغ ها، ویلاها، مراکز خرید و… که به عنوان حفاظ های ضدسرقت هم به کار گرفته می شود و علاوه بر آن از ظاهر زیبایی نیز برخوردار است.
  • کاربرد حفاظ ورق لیزری بر روی پنجره ها که علاوه بر محافظت در برابر سرقت، از خطر سقوط انسان ها نیز جلوگیری می کند.
  • حفاظ ورق لیزری در اطراف و حاشیه استخرها نیز کاربرد دارد.
  • از این نوع حفاظ به منظور پارتیشن بندی فضا هم استفاده می شود.

حفاظ ورق لیزری (10)

با توجه به نمای زیبایی که حفاظ های ورق لیزری در فضاهای مختلف ایجاد می کنند، این نوع حفاظ ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. این حفاظ ها گاهی تنها از بعد زیبایی به منظور تزئینات نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شوند. سازندگان حفاظ ورق لیزری هر روز با ارائه طرح های جدید و بی نظیر سعی در جلب رضایت مشتریان و مخاطبان این محصول دارند.

ما در این عرصه با در نظر گرفتن نیازها و سلایق متفاوت مخاطبان این تجهیزات، بهترین و زیباترین حفاظ های ورق لیزری را در انواع و طرح های متنوع به مشتریان گرامی عرضه می داریم. همچنین امکان سفارش حفاظ ورق لیزری با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و طرح و نقش دلخواه شما امکانپذیر می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارهای ما با شماره های مندرج تماس حاصل فرمائید.