ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC

ورق طرح دار برش لیزری تزئین دکوراسیون
ورق طرح دار برش لیزری تزئین دکوراسیون
آوریل 16, 2021
ورق لیزری
ورق لیزری
ژوئن 7, 2021

ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC

ساخت قطعات با برش CNC از طریق کامپیوتر کنترل می شود (Computer Numerical Control) کامپیوتر اطلاعات دریافتی را به کد خاصی در دستگاه تبدیل می کند که ابزارهای برش را کنترل می کند (همانند فرمت فایل G-Code که توسط چاپگرهای سه بعدی استفاده می شود).

ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC تمامی مدلهای دستگاه های CNC با استفاده از نرم افزار سه بعدی مدل سازی یا به اصطلاح CAM (برنامه تولید نرم افزار کامپیوتری مثل Autocad Fusion 360) کار می کنند.

دستگاه فرز CNC یا فرز کنترل عددی رایانه ، ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC یک فرآیند ماشینکاری است که از کنترل های رایانه ای و چرخش ابزارهای برش چند نقطه ای استفاده می کند تا به تدریج مواد را از قطعه کار خارج کرده و یک قسمت یا محصول طراحی شده را بطور خودکار تولید کند. فرایند ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC برای ماشینکاری طیف گسترده ای از مواد، از جمله فلز، پلاستیک، شیشه و چوب و تولید انواع قطعات و محصولات طراحی سفارشی مناسب است.

ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC با شروع فرآیند فرز سی ان سی، دستگاه چرخش ابزار برش را با سرعتی که تا هزاران دور در دقیقه می رسد شروع می کند. بسته به نوع دستگاه فرز مورد استفاده و الزامات برنامه ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC ، دستگاه اقدامات مختلفی را برای تولید برش های لازم روی قطعه کار انجام می دهد.

به طور کلی، فرز به عنوان یک فرآیند ثانویه یا اتمام برای قطعه کار ماشینکاری شده مناسب است. با این حال، این فرایند ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC همچنین برای شکل دادن یک قطعه از ابتدا تا انتها استفاده می شود. در هر دو حالت، فرآیند فرز ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC به تدریج مواد را حذف می کند تا شکل و فرم مورد نظر قسمت را تشکیل دهد. اول، ابزار قطعات کوچک (یعنی تراشه ها) را قطع می کند تا قطعه کار شکل و فرم تقریبی مورد نظر را بگیرد. سپس ساخت قطعات با سی‌ان‌سی CNC با دقت بسیار بالاتر فرآیند فرز را ادامه می دهد تا فرم قطعه را با مشخصات دقیق آن به پایان برساند.