برش لیزر و واترجت انواع ورق

برش لیزر انواع سنگ
برش لیزر انواع سنگ
مارس 15, 2023
برش لیزری انواع فلزات
برش لیزری انواع فلزات
مارس 15, 2023

برش لیزر و واترجت انواع ورق

شباهت‌ها و تفاوت‌های بین برش لیزر و واترجت، همیشه آنطور که ممکن است انتظار داشته باشید مشخص نیست. در واقع، گاهی اوقات درک اینکه کدام روش بهتر است، چالش برانگیز است، زیرا هر یک هدف خاصی را دنبال می کند که می تواند برای یک پروژه در مقابل پروژه دیگر مناسب تر باشد. برای تعیین اینکه کدام نوع برش برای نیازهای شما بهتر است، باید با پرسیدن چند سوال از خود شروع کنید :

– چه چیزی را می خواهید برش دهید؟
– ضخامت ماده ای که می خواهید برش دهید چقدر است؟
– در پروژه خود به دنبال چه نوع پوشش لبه و تحمل هستید؟
– آیا گرما بر قسمت تمام شده شما تأثیر می گذارد؟

ما به شما تفاوت بین این دو تکنیک برش و اینکه چرا برش واترجت برای انواع ورق، اغلب روش برتر است، را خواهیم گفت.

برش لیزری

همانطور که نشان می دهد، برش لیزری، لیزر را برای ذوب شدن و سوزاندن یا تبخیر کردن موادی که در حال برش است، استفاده می کند. از یک پرتو متمرکز نور برای ایجاد برش استفاده می شود و لیزر یا ثابت یا متحرک است و حرکت می کند. اکثر برش های لیزری با موادی با ضخامت 0.12 اینچ تا 0.4 اینچ بهترین کار را دارند. استفاده از برش لیزری، زمانی که یک ورق صاف از فولاد ضخامت متوسط نیاز به برش دارد، بسیار متداول است. با این حال، برش‌های لیزری می‌توانند طیف گسترده‌ای از پلاستیک، چوب، شیشه و فلز را به استثنای فلزات بسیار بازتابنده برش دهند.

برش واترجت

همانطور که از نام آن پیداست، برش واترجت با استفاده از آب با فشار بالا و یک ماده ساینده مخلوط می شود. بسیاری برش واترجت را برتر از برش لیزری می‌دانند، زیرا تکنیک واترجت می‌تواند طیف وسیع‌تری از مواد را برش داده و لبه‌ای بسیار تمیز ارائه دهد. یک دستگاه برش واترجت انواع ورق، ابزاری است که برای برش سنگ و سایر مواد با استفاده از جت آب با سرعت و فشار بالا، استفاده می شود.

این دستگاه، دارای صدای کم، بدون آلودگی، دقت بالا و قابلیت اطمینان بالا است. دستگاه ما، برای برش سطح اریب، سطح مستقیم، سطح مخروطی، سطح دایره ای، سطح دوار، شیار و سطوح دلخواه اعمال می شود. برش واترجت انواع ورق، بسیار متنوع است زیرا این برش ها می توانند تقریباً هر نوع ماده ای را از انواع ورق استیل گرفته تا ورق برنج، آلومینیوم، ورق سیاه و روغنی از 0.1 تا 60 میلیمتر را برش دهد. برش های لیزری، به فلزات و همچنین برخی از پلاستیک ها، فایبرگلاس و پارچه محدود می شوند.

مزایای برش واترجت برای انواع ورق

– توانایی کار با مواد مختلف
– می تواند موادی را که به خوبی توسط برش های لیزری برش داده نمی شوند، برش دهد
– بدون تاثیر از حرارت و گرما، برش های لیزری اغلب آثار سوختگی تیره را در امتداد لبه برش باقی می گذارند
– سازگار با محیط زیست
– ایمن تر از کار با برش لیزری
– لازم نیست مواد یکنواخت باشد
– می تواند قسمت های ضخیم تر را برش دهد
– پس از برش، لبه بهتری به جا می گذارد

هزینه برش واترجت در مقابل برش لیزری

برش های پلاسما (CNC) کمترین قیمت را دارند، اما تقریباً توانایی برش لیزر یا واترجت را ندارند. برش‌های واترجت به پمپ‌های فشار فوق‌العاده نیاز دارند، که می‌تواند قیمت شروع این برش‌ها را افزایش دهد. برش های لیزری، حتی اگر تطبیق پذیری یک برش واترجت را ندارند، به مراتب گران تر هستند. تفاوت شدید قیمت بین برش لیزری و برش واترجت یکی دیگر از دلایلی است که بسیاری از سازندگان از گزینه واترجت استفاده می کنند.

کیفیت لبه برش واترجت در مقابل برش لیزری

وقتی صحبت از برش های صنعتی می شود، کیفیت لبه برش نشان دهنده تمیز بودن و کیفیت کار را نشان می دهد. برش های واترجت، بالاترین کیفیت برش را ارائه می دهند، که ضایعات بسیار کمی باقی می ماند. برش های لیزری، نیز برش دقیقی ایجاد می کنند، اما می توانند مقداری تفاله را روی مواد فولادی، باقی بگذارند.

دقت هنر برش واترجت در مقابل برش لیزری

دقت هنر برش، شامل نحوه مقایسه اندازه قطعه نهایی با اندازه قطعه ای است که در کاتر برنامه ریزی شده است. امواج حرارتی می تواند اندازه نهایی را نیز از بین ببرد. برش‌های واترجت، تا حد زیادی، بهترین دقت را ارائه می‌دهند، معمولاً در 0.005 اینچ از قسمت مورد نظر با عرض 0.035 اینچ. علاوه بر این، همانطور که قبلا ذکر شد، برش های واترجت امواج حرارتی ایجاد نمی کنند.

از سوی دیگر، برش‌های لیزری در همان 0.005 اینچ برش می‌زنند و میانگین پهنای 0.025 را دارند. متأسفانه، برش‌های لیزری می‌توانند مقداری امواج حرارتی، به ویژه در صفحه ضخیم‌تر ایجاد کنند. وانا آرت، چندین سال است که در زمینه ارائه راه حل های برتر ورق فلزی فعالیت می کند. امکانات ما با جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی امروزی عرضه شده است که به ما امکان می دهد بهترین محصولات ممکن را ایجاد کنیم.