نرده ورق لیزری

حفاظ ورق لیزری
حفاظ ورق لیزری
فوریه 13, 2024
برش با واتر جت
برش با واتر جت
آوریل 13, 2024

نرده ورق لیزری

در صنایع فلزی و صنعت ساخت و ساز، فلزات به جهت استحکام و مقاومت بالا کاربرد بسیار زیادی دارند. به طور مثال در ساخت انواع درب و پنجره، درب های ضد سرقت، حفاظ های بالکن، نرده های پلکان، سیستم آسانسور، تجهیزات بهداشتی ساختمان، لوله کشی ها و… انواع فلزات به کار برده می شوند. با توجه به کارایی مورد انتظار، فلزات مختلف از انواع و جنس های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

با گسترش تکنولوژی و ورود فن آوری های نوین به هنر معماری و ساخت و ساز، صنعتگران و هنرمندان این عرصه علاوه بر استحکام و امنیت ساختمان ها، زیباسازی فضاهای داخلی و نمای خارجی را نیز در دستور کار خود قرار دادند. در این راستا استفاده از ابزارآلات و تجهیزاتی که هم به لحاظ کیفی و هم از بعد زیبایی نظر مخاطبان را جلب می کرد، در بین صنعتگران و سازندگان بسیار متداول شد.

نرده ورق لیزری (1)

یکی از فن آوری های مدرن که جهت زیباسازی برخی تجهیزات ساختمانی به کار گرفته شد، تکنولوژی برش لیزری است. برش لیزری در واقع یک فرایند برنامه ریزی شده توسط کامپیوتر است که توسط دستگاه بر روی اجسام مختلف به ویژه فلزات انجام می شود. این نوع برش که از طریق تابش اشعه قدرتمند لیزر به اجسام عمل می کند، سطح جسم را به حالت مذاب درآورده و از طریق نفوذ به بدنه، آن را برش می دهد. به همین ترتیب دستگاه برش ورق لیزری می تواند طرح هایی جذاب و ایده ال را با کمترین خطای ممکن بر بدنه جسم ایجاد نماید.

از کاربردهای تکنولوژی برش لیزری در ساختمان ها می توان به ایجاد طرح های دلخواه و جذاب بر روی درب ها، حفاظ پنجره ها، حفاظ درب ها، نرده های اطراف بالکن، نرده های اطراف پلکان، پارتیشن بندی فضای داخلی، درب ورودی مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری، حفاظ های حیاط، حفاظ های اطراف استخر و… اشاره نمود.

نرده ورق لیزری (3)

نرده ورق لیزری

یکی از کاربردهای رایج برش ورق لیزری در ساخت نرده ورق لیزری می باشد. بدنه نرده ورق لیزری دارای طرح هایی زیبا و جلوه ظاهری منحصر به فرد است که همین ویژگی باعث محبوبیت و به کارگیری وسیع این نوع نرده ها در صنعت ساخت و ساز شده است. به منظور ایجاد طرح های دلخواه و جذاب توسط دستگاه برش لیزری، ورق های فلزی به کار برده شده برای ساخت نرده ها، ظریف و دارای ضخامتی بین 5-2 میلی متر هستند.

روش کار به این صورت است که ابتدا طرح های آماده و یا درخواستی توسط دستگاه برش لیزری بر روی ورق های فلزی ایجاد می شود. سپس مرحله خم کاری انجام شده و در گام بعدی نوبت به تمیز کردن ورق فلزی از زنگ زدگی و چربی زدایی آن می شود. در نهایت رنگ آمیزی تمام قسمت های نرده ورق لیزری با رنگ کوره انجام می پذیرد. در این مرحله بایستی دقت شود که نرده ورق لیزری به طور کامل رنگ آمیزی شده و هیچ یک از بخش های آن بدون رنگ باقی نمانده است. اکنون نرده ورق لیزری با طرح های جذاب و دیدنی برای نصب و استفاده آماده است.

نرده ورق لیزری (4)

لزوما” ساخت نرده های ورق لیزری باید مطابق با استانداردها صورت گیرد. به طور مثال نرده های حاشیه پله ها بایستی بین 93-87 سانتی متر ارتفاع داشته باشند. در بالکن ها و فضاهای مرتفع با حاشیه باز، طول این نرده ها بایستی بیش از 100 سانتی متر در نظر گرفته شود تا امنیت افراد در آن حفظ شود و خطر سقوط وجود نداشته باشد. بنابراین جهت حفظ امنیت و کارایی مطلوب، ویژگی های نرده ها از جمله طول و ارتفاع آنها باید با نوع کاربرد مورد انتظار و فضای کاربری متناسب باشد. همچنین گاهی لازم است طرح مورد نظر مشتری با اهداف استفاده از این نرده ها هماهنگ و سازگار باشد، پس بنا بر سفارش ایشان، طرح درخواستی توسط دستگاه برش لیزری بر روی نرده ها اعمال می شود.

نرده ورق لیزری (5)

جنس نرده ورق لیزری

عموما” نرده های ورق لیزری را از استیل می سازند. به دلایل زیر این فلز برای ساخت نرده ورق لیزری مناسب تر می باشد.

  • تمیزکاری و نظافت نرده های استیل بسیار آسان تر است.
  • سطح استیل براق است و به راحتی دچار خش و زدگی نمی شود.
  • استیل دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر خمیدگی است.
  • نرده های ورق لیزری استیل به دلیل دوام بالا نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.
  • نرده های استیل به دلیل مقاومت و استحکام بالا گزینه مناسبی به عنوان حفاظ پنجره ها محسوب می شوند.
  • اجرای دقیق طرح مورد نظر بر روی استیل امکانپذیر است.
  • نرده های استیل برعکس نرده های آهنی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومند و نیاز به رنگ کردن آنها وجود ندارد.
  • با توجه به استحکام، دوام بالا و عدم نیاز به تعمیر و تعویض در طول زمان، به کارگیری فلز استیل برای ساخت نرده های ورق لیزری بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

نرده ورق لیزری (6)

مزایای نرده ورق لیزری

از جمله مزیت های نرده ورق لیزری می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • نصب نرده ورق لیزری آسان و سریع انجام می شود.
  • نرده های ورق لیزری به دلیل ضخامت کم ورق فلزی به کار گرفته شده، سبک و ظریفند.
  • نرده های ورق لیزری از طرح های زیبا و متنوعی برخوردارند.
  • به دلیل نوع رنگ آمیزی(رنگ کوره ای استاتیک)، نرده های ورق لیزری در برابر رطوبت و خط و خش مقاومند.
  • دارای مقاومتی بالا و ساختاری یکدست و یکپارچه هستند.
  • طول عمر آنها به دلیل استحکام و مقاومت، بالاست و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.

نرده ورق لیزری (7)

کاربرد نرده های ورق لیزری

نرده های ورق لیزری با کاربرد حفاظت و ایجاد امنیت و نیز جهت جلوگیری از سقوط افراد در فضاهایی با اختلاف سطح، کاربرد دارند. همچنین به دلیل برخورداری از طرح های زیبا و شگرف، در بین سایر نرده ها از جمله نرده های شیشه ای و نرده های فلزی استیل و آهنی ساده دارای محبوبیت بیشتری می باشند. از کاربردهای نرده ورق لیزری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاربرد نرده ورق لیزری در حاشیه پلکان ها
  • کاربرد نرده ورق لیزری به عنوان حفاظ پنجره ها
  • کاربرد نرده ورق لیزری جهت حاشیه باز اطراف بالکن ها
  • کاربرد انواع نرده های ورق لیزری مانند نرده های شاخ گوزنی، نرده های بوته ای، نرده های مدل سرنیزه و… جهت حفاظت از ساختمان در قسمت بالای درب و دیوارها
  • کاربرد نرده های ورق لیزری جهت پارتیشن بندی فضای داخلی
  • کاربرد نرده های ورق لیزری در زیباسازی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان ها
  • کاربرد نرده های ورق لیزری در حاشیه اطراف استخرها

نرده ورق لیزری (10)

نرده ورق لیزری یکی از جذابترین و به روزترین تجهیزات ساختمانی محسوب می شود که در بین سازندگان و مالکان ساختمان ها طرفداران زیادی دارد. همچنین عموم مردم نیز از دیدن زیبایی بی نظیر نرده های به کار برده شده بهره مند می شوند. نرده های ورق لیزری با ظاهری ایده ال و زیبایی چشمگیر، به خوبی جای خود را در میان سایر نرده ها باز کرده اند. ما نیز با بهره گیری از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه و تکنولوژی هوشمند برش لیزری، انواع محصولات ورق لیزری از جمله نرده های ورق لیزری، را عرضه می نمائیم. همچنین امکان سفارش این محصولات با طرح دلخواه و جنس مطلوب مشتری، وجود دارد. جهت اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارها با کارشناسان ما در تماس باشید.