خدمات خمکاری ورق

سی ان سی CNC چوب
سی ان سی CNC چوب
سپتامبر 15, 2020
خدمات برش لیزری
خدمات برش لیزری
سپتامبر 21, 2020

خدمات خمکاری ورق

فرایند خمکاری ورق های فلزی یکی از مهمترین فرآیندهای تولید می باشد. خدمات خمکاری ورق روشی برای تبدیل ورق تخت فلزی به شکل مورد نظر بدون شکست یا نازک شدن موضعی شدید است. خمکاری فرآیندی است که در اغلب روش های شکل دادن وجود دارد.

از جمله کاربردهای خدمات خمکاری ورق ایجاد انحنا در یک ورق است. همچنین تبدیل ورق به ناودانی با مقاطع مختلف و در مواردی شکل های حلقوی بسیار پرکاربرد است. با توجه به کاربرد روزافزون این فرآیند در صنایع مختلف از قبیل خودروسازی، صنایع هواپیمایی، صنایع نظامی، لوازم خانگی وغیره می توان به اهمیت این فرآیند پی برد.

امروزه با پیشرفت برق آسای تکنولوژی و ورود کامپیوتر به عرصه تولید و استفاده از ماشین های خم کاری CNC، محصولات تولید شده با این فرآیند با دقت و کیفیتی بسیار بالا، به صورت چشمگیری افزایش یافته است .

مزایای خدمات خمکاری ورق – خم CNC

دقت بی نظیر با استفاده از تکنولوژی روز دنیا
زاویه ی خم کامل و بدون نقص
افزایش قابل توجه در دقت و سرعت بالا در تحویل سفارشات
قیمت های کاملا رقابتی

خدمات خمکاری ورق U شکل

قالب خم کاری U شکل مشابه خم کاری گونیایی ساخته می شود. با این تفاوت که دو علم خم کاری گونیایی روی ورق انجام می شود و از هر دو طرف خم،‌ نیرویی برابر و در جهت مخالف سنبه وارد می شود.

خدمات خمکاری ورق

خدمات خمکاری در راستای ایجاد تغییر شکل در ورق فلزی انجام می‌شود. معمولاً خمکاری حول یک محور مستقیم انجام می‌شود. وقتی که قرار است ورق فلزی زیر دستگاه خمکاری قرار بگیرد قسمت مرکزی ورق زیر فشار زیادی قرار می‌گیرد و قسمت‌های خارجی‌تر، کشیده می‌شود. کشش و فشاری که در خلاف جهت یکدیگر هستند باعث می‌شوند نهایتاً ورق یا قطعه فلزی، تغییر شکل بدهد و یا اصطلاحاً خم شود.

خدمات خمکاری به سه دسته تقسیم می‌شوند:

خدمات خمکاری ورق مستقیم
خدمات خمکاری ورق فلنج
خدمات خمکاری ورق منحنی شکل