برش سنگ و کوارتز

برش طرح باکس حروف لاتین
برش طرح باکس حروف لاتین
فوریه 4, 2022
برش شیشه و آینه
برش شیشه و آینه
مارس 15, 2022

برش سنگ و کوارتز

سنگ و کوارتز جزو متریالی هستند که در ساخت نمای بیرون و داخل راهرو های ساختمان، کف برخی خانه ها و بعضا دیوار های داخل منزل به کار می روند. برش سنگ و کوارتز، به خصوص در سنگ هایی که رنگ های تیره تری دارند کاربرد های زیادی دارد و نتیجه بسیار زیبایی خواهند داشت. سنگ هایی مثل گرانیت، بازالت و مرمر، برای برش با سی ان سی کاربرد زیادی دارند و به جز موارد نام برده شده از آن ها برای ایجاد سنگ قبر، استفاده در شومینه و ایجاد سنگ های یادبود استفاده می شود.

برش سنگ و کوارتز، با کمک دستگاه سی ان سی انجام می شود که این دستگاه در دو نوع هد متحرک سه محور و پایه کار متحرک در بازار موجود می باشند.

دستگاه سی ان سی برش سنگ و کوارتز

دستگاه سی ان سی مخصوص برش سنگ و کوارتز، ۳ محور دارد و با نرم افزار های تری دی سازگار است. یعنی می توانید طراحی های خود را در نرم افزار هایی مانند اتوکد، به اپراتور دستگاه سی ان سی تحویل دهید و نتیجه نهایی را درست مانند طراحیتان دریافت نمایید. بدنه دستگاه برش سنگ و کوارتز، از جنس فولاد است و محور های آن ضد آب هستند.

در برش سنگ و لیزر با سی ان سی، قسمت هایی از طرح که فرو رفتگی دارد، به کمک اشعه هایی که توسط دستگاه سی ان سی تابانده می شوند، تبخیر یا تصعید می شوند و فشار گازی که توسط دستگاه به سنگ وارد می شود، این بخارات را پاک می کند. در نتیجه، پس از اتمام برش سنگ و کوارتز، با یک قطعه سنگ صاف و تمیز و باکیفیت رو به رو هستید.

از جمله کاربرد های برش سنگ و کوارتز، حکاکی روی سنگ و کوارتز است. در لابی هتل ها، روی سنگ مزار، سنگ های یادبود، یادگاری ها و … حکاکی روی سنگ ها را دیده اید.

آن چه برش سنگ و کوارتز را محبوب کرده است، هزینه مناسب، دقت بسیار بالا در انجام کار، دریافت قطعات باکیفیت و امکان استفاده از مواد و متریال مختلف در این صنعت است. تقریبا محدودیتی در برش سنگ و کوارتز وجود ندارد و می توانید هر نوع حکاکی و برشی را روی سنگ ها انجام دهید و در کاربرد های مختلف از آن ها استفاده نمایید.