سند بلاست شیشه

تراش شیشه سکوریت
فوریه 13, 2023
طراحی شیشه لیزر و واترجت
طراحی شیشه لیزر و واترجت
فوریه 13, 2023

سند بلاست شیشه

سند بلاست شیشه، فرآیندی است که منجر به مات کردن بخشی از شیشه یا کل آن می‌گردد؛ مات شدن شیشه توسط ماسه و شن هایی که به صورت پرتابی با سرعت بسیار بالایی بر سطح شیشه برخورد می‌کنند، صورت می‌گیرد که این امر منجر به ایجاد طرح های مورد نظر یا لوگو هایی از که افراد برای شرکت خود استفاده می‌کنند، بر روی انواع شیشه ها می‌شود.

روش سند بلاست شیشه بدین گونه است که پس از پرتاب ماسه و شن هایی که به شیشه پرتاب می‌شوند، بخشی یا کل شیشه ساییده شده و مات می‌گردد. فشاری که برای پرتاب ماسه و شن بر روی شیشه ایجاد می‌شود، توسط بخار آب یا هوا تولید شده و منجر به ساییده شدن لایه ای از شیشه و مات شدن آن می‌گردد.

کاربرد شیشه سند بلاست

از شیشه های سند بلاست شده می‌توان در مکان های مختلفی استفاده کرد؛ چرا که طرح‌ های ماتی که بر روی این شیشه ها وجود دارد، آن ها را مناسب برای استفاده در مکان های مختلف با کاربری های متفاوت می‌‌کند. همچنین می‌توان طرح های سفارشی و مورد نظر خود را بر روی شیشه سند بلاست اجرا کرد و آن‌ ها را در کاربری های مورد نظر خود به کار برد.

از کاربرد شیشه های سند بلاست می‌توان به استفاده از آن ها در مراکز تجاری و شرکت ها اشاره کرد که می‌توان درج لوگو را با روش سند بلاست بر روی شیشه اجرا کرد. بر روی پارتیشن های شیشه ای می‌توان روش سند بلاست را برای ایجاد طرح های مخصوص در کاربری های مختلف مانند: طرح های تزیینی بر روی پارتیشن های خانگی، طرح های تبلیغاتی بر روی پارتیشن های اداری یا درمانی، به کار برد.

شیشه سند بلاست

شیشه های سند بلاست بر روی خود طرح های ماتی دارند که از آن ها نور عبور نمی‌کند؛ می‌توان از این ویژگی در شیشه های سند بلاست استفاده کرد و بر روی آن ها نورپردازی‌ های خاص و ویژه ای طراحی کرد. بر روی شیشه های سند بلاست می‌توان طرح های مختلفی را اجرا کرده و آن ها را در مکان های مختلفی نصب نمود.

شیشه ای که سند بلاست می‌شود، می‌تواند هر نوع شیشه ای باشد و هیچ گونه محدودیتی در نوع و ساختار شیشه برای سند بلاست شدن وجود ندارد؛ تنها لازم است برای اجرای این روش بر روی شیشه، شیشه دارای انعطاف پذیری لازم باشد تا بتوان بر روی آن طرح های مورد نظر را اجرا کرد.