برش شیشه سکوریت

برش شیشه
برش شیشه
فوریه 13, 2023
تراش شیشه
تراش شیشه
فوریه 13, 2023

برش شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت، شیشه هایی محکم و مقاوم هستند که برای استفاده در مکان های ایمن تولید می‌گردند؛ از این جهت این شیشه ها، شیشه هایی نشکن و مستحکمی هستند که برش دهی آن ها، کاری اصولی و نیازمند به تخصص می‌باشد. زمان برش دهی شیشه سکوریت قبل از پایان فرآیند سکوریت شدن آن می‌باشد و لازم است که قبل از پایان فرآیند، برش دهی آن ها صورت گیرد.

علت این امر نیز نشکن شدن آن و عدم شکست پذیری شیشه سکوریت پس از سکوریت شدن آن می‌باشد که لازم است زمانی که این شیشه هنوز یک شیشه معمولی می‌باشد، فرآیند برش دهی آن صورت گیرد. مقاومت شیشه سکوریت آنقدر بالا است که نمی‌توان آن را با ابزار های حرفه ای شیشه بری نیز برش داد‌ و لازم است حتما قبل از سکوریت شدن شیشه، از دستگاه و روش های مخصوصی برای برش آن ها استفاده شود.

برشکاری شیشه سکوریت

از آنجایی که امکان برش شیشه های سکوریت وجود ندارد، لازم است که قبل از سکوریت شدن آن ها از دستگاه های مخصوص شیشه بری مانند دستگاه CNC، برای برش دهی شیشه به صورت منظم و اصولی استفاده گردد. زمان برش دهی شیشه با دستگاه بسیار کوتاه است و می‌توان گفت که برش دهی شیشه با دستگاه در مدت زمان کوتاهی صورت می‌گیرد.

فرآیند برش شیشه با دستگاه، کاری ساده بوده و امکان برش شیشه در طرح های مورد نظر را فراهم می‌نماید. استفاده از دستگاه CNC برای برش دهی شیشه قبل از سکوریت شدن سبب می‌گردد که شیشه در ابعاد و اشکال مورد نظر، با حفظ کیفیت و دقت بالا برش داده شده و در حین فرآیند نشکند.

نحوه برش شیشه سکوریت

در ابتدا لازم است برای برش شیشه سکوریت، یک شیشه با کیفیت و مقاوم تهیه گردد که در حین فرآیند برشکاری، نشکند و آسیب نبیند. تمیز کردن شیشه، از مراحل اولیه اصلی برای برش دهی شیشه سکوریت می‌باشد که پس از آن، لازم است که به شیشه گرما داده شود تا قابلیت برش دهی بر روی آن امکان پذیر گردد. حال لازم است که با قرار دادن شیشه در دستگاه CNC، برش دهی آن در طرح مورد نظر صورت گیرد.

جدا کردن شیشه های برش داده شده از یکدیگر و سمباده کشیدن لبه های آن، آخرین مراحل برش دهی شیشه سکوریت می‌باشد. پس از اتمام مراحل برش دهی شیشه قبل از سکوریت شدن، این شیشه می‌تواند سکوریت شده و مراحل نهایی تولید خود را طی نماید.